Wilt u doneren voor Stichting "Cuba Adelante", stort dan een bedrag op rekening

Muziekmiddag 2024

Zondagmiddag 4 augustus gaat onze muziekmiddag van start.

Reserveer door €5,00 p.p. over te maken op

NL58 TRIO 0320338681

Dit jaar vieren wij ons 10 jarig bestaan!!

De muziekmiddag van Stichting Cuba Adelante wordt gehouden op zondag 4 augustus 2024 in de tuin van Sint Gerardusstraat 30a in Nederweert-Eind.

De tent gaat open om 13.30u. en aanvang is 14.00u.

Na het einde om 18.00u. is er de uitreiking van de loterij.

We vragen een kleine bijdrage voor de onkosten. Er zijn diverse zitplaatsen maar op is op, dus reserveer via een overboeking van €5,00 p.p. op: NL58 TRIO 0320338681 ter name van Stichting Cuba Adelante en onder vermelding van “muziekmiddag en uw mailadres”.

Zoals inmiddels wel bekend, treedt deze middag weer een goed gezelschap muzikanten op.  Natuurlijk treden Kees en Sonja op met veel muziek van The Cats, BZN en de jaren 60 en 70. Ook mogen we al jaren Eric Baghuis verwelkomen met Rock&Roll, Elvis, Jerry Lee Lewis, Jack Jersey maar ook ballads.  Dit jaar is Rob van Reeuwijk (bekend van The Black Albino’s), met veel gevarieerde muziek uit de jaren 50 en 60, voor het eerst aanwezig.

Het geluid is weer in goede handen van SNM-Entertainment, Mark van der Logt.

Voor een drankje wordt gezorgd tegen Cubaanse prijzen!!

Er komt ook een afgevaardigde van de Cubaanse ambassade uit Den Haag, Ana Maria Ortega Baez met haar man naar deze middag.

Stichting Cuba Adelante dankt haar sponsoren die het mede mogelijk maken deze middag te organiseren.

Geslaagde muziekmiddag 2023

Zondagmiddag 13 augustus 2023 om 13.30 u. stonden de vrijwilligers klaar om het bezoekers te ontvangen voor de muziekmiddag ten bate voor stichting Cuba Adelante. Velen stonden al te wachten in een heerlijk zonnetje. De stemming zat er al meteen goed in bij de 122 aanwezigen.
Inmiddels waren journalist Jan Hensels en fotograaf John Peters van dagblad De Limburger ook aanwezig om een artikel over deze middag te schrijven in de krant van maandag. Jan was zaterdag ervoor al langs geweest voor een uitgebreid interview.
Mieke begon de middag met een toespraak over de erbarmelijke situatie die er momenteel in Cuba heerst en over het werk van de stichting over het afgelopen jaar. Het was een indrukwekkende toespraak waarin voor de aanwezigen duidelijk werd welke verslechteringen er momenteel gaande zijn. Vele Cubanen kunnen moeilijk aan eten komen, als het er al is, dan is het ontzettend duur. De Peso is flink gedevalueerd, na de Corona is deze meer dan 50% in waarde gedaald. Ook brandstof is moeilijk verkrijgbaar. Deze is ook nodig voor de elektriciteit, wat hangt hier niet allemaal mee samen!!
Na Mieke haar toespraak maakte Gerard via WhatsApp contact met Rodolfo, supervisor/contactpersoon in Banes en Holguin en Juan medewerker van ministerie van onderwijs en coördinator/contactpersoon in Holguin. Zij spraken de aanwezigen toe met veel dankwoorden, over de situatie in Cuba en de goederen die ze heel hard nodig hebben om onder andere de scholen draaiende te houden.
Na dit alles namen Kees Plat en Sonja Onderstal het over en startten met de muziek. Zij brachten veel nummers van The Cats en BZN en jaren 60/70 muziek. Na deze eerste sessie nam Raymond Lückger het van hen over met Nederlandstalige muziek. Inmiddels was ook Eric Baghuis binnen gekomen en bracht na Raymond heerlijke rockers en ballads van onder andere Elvis, Jerry Lee Lewis, Jack Jersey en Tom Jones.
Iedereen genoot van de sfeer, ook de vrijwilligers hadden het goed naar de zin en voorzagen iedereen (op bestelling) van een drankje en hapje. Ook Ans was weer aanwezig met haar spulletjes welke een sfeertje van een Cubaanse markt weergaf.
Er werd volop gedanst en meegezongen en ondertussen werd er rondgegaan met loten voor de loterij. De plaatselijke middenstand had hiervoor weer een grote bijdrage geleverd. Zo’n middag gaat weer snel voorbij en voordat iedereen er erg in had was het al weer 18.30 en kon de loterij van start gaan.
Wij kijken als stichting terug op een geslaagde middag met een tevreden publiek. Wij hopen volgend jaar op 4 augustus weer van start te gaan met de volgende editie. Houd hiervoor onze website in de gaten.

Klik de foto's aan voor vergroting

Zondag 7 augustus 2022, de geslaagde muziekmiddag

The Explosion Rockets