Wie zijn wij

Mieke en Gerard

Carlos

Rodolfo

In 2014 zijn wij, Mieke en Gerard , gestart met Stichting "Cuba Adelante". Ons doel is om Cubanen te helpen voor een iets beter bestaan en welzijn. Momenteel hebben we contact met 5 weeshuizen in de stad Holguin. Ook krijgen we steeds meer contact met diverse overheidsinstellingen zoals ziekenhuizen en scholen.                                                                                        Thuis worden we steeds vaker benaderd door mensen en instanties voor advies, hulp of medewerking.

Supervisor/coördinator in Cuba is Carlos , hij maakt deel uit van de stichting en levert geweldig werk in Cuba. Hij zet zich met hart en ziel in om het stichtingswerk tot een goed resultaat te laten komen en steekt dan ook heel wat vrije tijd in dit werk. Ook heeft hij een CASA PARTICULAR waar het heerlijk verblijven is. Tevens wil hij als gids met U door de streek trekken. ( zie: de pagina "UW OVERNACHTINGEN")

In Banes woont Rodolfo, hij zorgt voor de contacten en benodigdheden bij het bejaardenhuis daar.  Rodolfo kennen we vanaf 2012 en heeft al enkele keren onze activiteiten in Banes bijgestaan. Hij is een serieus en betrouwbaar persoon die heel graag meehelpt om  zijn eigen bevolking een helpende hand te bieden.                                                                                            Ook Rodolfo verwelkomen we graag als lid van Stichting "Cuba Adelante"

We vinden het steeds leuker om Cuba als doel te hebben; het mooie landschap, de mooie natuur maar vooral de geweldige mensen.