4e "Cuba Adelante Run" 27 mei 2018

We hebben een fout gemaakt bij de handbikers. Het aantal rondes is niet bijgehouden. De onderstaande tabel klopt niet. Sorry voor het misverstand.

Zondag 27 mei 2018, de 4e “Cuba Adelante Run”

Om 06.00 u. was de temperatuur al lekker om te beginnen met het opbouwen van het Pastoor Maesplein. Ook hier gold; vele handen maken licht werk. De route voor de Run en Handbikers was vrijdags al uitgezet en de Trail Run werd deze morgen nog deskundig uitgezet. Alles verliep voortvarend en rond de klok van 08.30 u. was alles in gereedheid gebracht om de lopers in te schrijven. Het gratis kopje(s) koffie stond voor hen klaar. Om 9.00 u. kwamen de eerste zich al aanmelden. De grote vraag; hoe zou het dit jaar verlopen, hoeveel inschrijvingen zouden we krijgen en, omdat de Handbikers dit jaar voor het eerst deelnamen, hoeveel zouden er komen. Iets voor 10.00 u stond ieder post bemand zodat Mieke om 10.00 u. het startschot kon geven. Het deelnemersveld viel tegen, 7 voor de Run en 27 voor de Trail Run. We hadden niet te hoog ingeschat omdat de voorspellingen voor het weer warm was, maar dit aantal viel tegen. De deelnemers die meededen gingen er wel voor, petje af. Om 11.30 u. waren de kinderen aan de beurt. Jammer, hier ook maar 3 deelnemers die wel erg hun best deden. Twee van hen waren wel erg jong, Druu van 4 en Aaron van 5 jaar maar deden ook ontzettend hun best en liepen 1 ronde, Tjisse liep 2 rondes, hij liep al mee vanaf het eerste jaar. Ieder had zo in hun categorie een gouden beker en een ijs verdiend. Inmiddels waren de Handbikers ook gearriveerd. Ook slechts 10 deelnemers, wel spectaculair om te zien hoe zij door de straten van Nederweert-Eind voorbij raasden. Zij hadden een traject van 1 uur en 1 ronde. Het was zwoegen voor hen, de temperatuur was al aardig opgelopen. Maar, geen uitvallers. Voordat de laatste binnen was gekomen was het weer wel aan het veranderen maar gelukkig is er maar een drupje regen gevallen. Na afloop was er voor iedereen weer een 0.0 biertje alsook het fruit. Na alle inspanningen die we ook dit jaar weer met z’n alle gedaan hebben moeten we nu toch bekennen dat dit geen haalbare kaart meer is en met deze opzet moeten stoppen: te weinig deelnemers en publiek.

We bedanken alle deelnemers en het publiek voor hun bijdrage. Misschien dat we op een andere manier volgend jaar toch weer iets gaan organiseren. Iedereen die tips heeft of met ons wil samenwerken, kom maar op. Wij als stichting Cuba Adelante willen hierbij ook iedereen bedanken die ons dit jaar hebben meegeholpen met het organiseren, opbouwen/afbreken, drankuitgifte en presenteren: Gerard Berkvens, Anja en Guido Schoolmeesters, Johan Heijnen, Laurens Timmermans, Jan Willem van Gog, Jos Keersmaekers, Geer Janssen, Mia Kraaij, Jan van Riet ( gemeente Nederweert) voor de nuttige informatie en het geven van het startschot voor de Handbikers. Maar ook de hulp van voorgaande jaren: Marc en Yvonne Lazaroms, Frouke Ronken, en Ellen Rutjens. Natuurlijk ook Stichting Reigershorst die ons elk jaar weer in de mogelijkheid stelde gebruik te maken van de douches en wc’s En Edwin Beelen die elk jaar weer klaar stond om het geluid te verzorgen. De verkeersregelaars die dit jaar spontaan pro deo hun hulp hebben aangeboden. Het Limburg Landschap dat wij gebruik mochten maken van hun natuurgebied dat bij de lopers erg in smaak viel. De gemeente Nederweert voor hun prettige samenwerking. De EHBO Nederweert. En dan onze sponsoren, zonder hen hadden we dit evenement financieel niet kunnen bekostigen. IEDEREEN HARTELIJK BEDANKT EN HOPELIJK KUNNEN WE VOLGEND JAAR TOCH WEER VERDER MET EEN EVENEMENT.

Klik even op  het parcours voor een vergroting.

kinderrun.pdf (273.57KB)

Foto's  2018 volgen zo spoedig mogelijk